tirsdag den 11. marts 2014

Hurtig, nem og lækker guacamole

Hej bloggen!
Idag får i noget som jeg faktisk ikke plejer at lave; en opskrift! (Altså jeg laver tit mad, jeg plejer bare ikke at dele opskrifter)
Og så på en super lækker guacamole!

Du skal bruge;

Moden avocado
Citronsaft
Hvidløg (jeg vil nok sige et fed pr. hele avocado)
En gaffel, kniv, hvidløgspresser og noget at lave det i. 

Sådan gør du:

Start med at dele avocado(erne) og kom det op i din bøtte (huuuusk at skral og sten skal smides ud.. Det skal IKKE i din guacamole ;) ) når du har gjort det maser du det med gaflen. 

Pres hvidløg i et fed af gangen og rør godt rundt efter hvert. Smag på det efter HVERT fed så det ikke bliver for meget.
Når du synes hvidløgssmagen er tilpas kommer du citron saft i. ca. 1 1/2 -2 tsk.

(Se, jeg har anrettet for jeres skyld)
 
Når det hele er rørt godt rundt er du sådan set færdig. Brug det som dip, i en sandwich eller på en skive ristet brød som jeg. 

Jeg har lavet af to hele avocadoer så jeg har til en madpakke-sandwich i morgen også. 

Håber det er okay med en opskrift i ny og næ. Skriv meget gerne hvad jeg kan gøre bedre og hvad i godt kunne tænke jer mere af :)

//Fie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar